جستجو برای:
  • دوره ها
    • حساب کاربری
    • سبد خرید
  • آموزش
 

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
رضا محمدی
  • آموزش
    • تولید محتوا
    • سئو
    • طراحی سایت
    • ویدئوها
    • پادکست
    • سایر
  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • نمونه کارها
ورود و ثبت نام

وبلاگ

رضا محمدی آموزش تولید محتوا فرمول‌های جادویی تیتر نویسی!

فرمول‌های جادویی تیتر نویسی!

تولید محتوا
ارسال شده توسط رضا محمدی
1399/12/03
25 بازدید

یک لحظه خوب دقت کنید؛ از دیروز تا به امروز چندبار در گوگل جستجو کردید؟ احتمالا خیلی! حجم اطلاعات موجود در بستر اینترنت با سرعت سرسام آوری در حال زیاد شدنه و طبیعتا شانس دیده شدن محتوای شما کم می‌شه.

اما باید چه کار کرد؟

فرض کنید که محتوای خودتون رو به صفحه‌ی اول گوگل رسوندید اما اگر تیتر جذابی نداشته باشید از تمام ظرفیت صفحه اول گوگل استفاده نکردید! عنوان جذاب میتونه میزان کلیک وبسایت شمارو بیش از حد تصورتون بالا ببره اما اینکه چجوری باید یک عنوان خوب بنویسیم همیشه یک سوال مهم بوده و میخوایم توی این پست این مشکل رو برطرف کنیم.

یه سری از کلمات هستن که انگار مخاطبو جادو میکنن! میخوایم باهم ببینیم چه عباراتی برای جذاب شدن عنوانمون به موضوع اضافه کنیم:

استفاده از wh questions

نه اشتباه نکنید! برای تیتر نویسی نیازی به دانش زبان انگلیسی ندارید! شما میتونید از کلماتی مثل چرا، چگونه، چطور و … برای جذاب شدن عنوانتون استفاده کند.

چگونه یک تیتر خوب بنویسیم؟

چرا یک تیتر خوب تاثیر زیادی دارد؟

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

بهتربن زمان برای پست گذاشتن داخل اینستاگرام چه موقع است؟

و …….

استفاده از اعداد

استفاده از اعداد باعث ایجاد حس کامل بودن محتوای شما در دهن مخاطب  میشه. اگر شما از اعداد استفاده کنید مخاطب انتهای محتوا و مقاله شما رو میدونه!

به مثال زیر توجه کنید:

نقش اعداد در تیتر

معمولا در این مقالات فیلم ها رو از رتبه 56 تا 1 مینویسن و باعث میشه که ما تا انتهای مقاله رو اسکرول کنیم. برای مثال اگر من تا فیلم شماره 20 رو دیده باشم و هنوز انتخاب نکرده باشم، اطمینان دارم که هنوز 36 مورد دیگه هم هست و من میتونم فیلم مورد علاقمو انتخاب کنم!

شاید براتون جالب باشه اما احتمال کلیک نکردن روی همچین تیتری خیلی خیلی کمه!

اسفاده از ارزش افزوده!

اینجا منظور از ارزش افزوده یعنی یک آیتم جدید برای مقاله شما؛ مثلا پادکست، ویدئو، یا فایل دانلودی!

  • چگونه یک عنوان خوب بنویسیم+ پادکست آموزشی
  • تقویم محتوایی چیه؟+ یک نمونه تقویم پیشنهادی
  • شروع برنامه نویسی فرانت اند+ دوره رایگان!
  • بازاریابی محتوایی چیه؟+ تخفیف ویژه دوره آموزشی
  • و……..

استفاده از کلمات نیمه زرد!

برخی از کلمات به ظور عجیبی باعث جذب مخاطب میشن! هنجار شکنی و استفاده از کلمات خاص مثل راه رفتن روی یک طنابه! اگر بیش از حد از اونا استفاده کنیم محتوای ما به سمت زرد شدن میره و اگر کم استفاده کنیم، تیتر و محتوای ما عادی و بدون جذابیت میشه.

مثلا:

  • راه سریع، راه رایگان
  • تجربه من از ….
  • وحشتناک ترین …..
  • اشتباه رایج……
  • هشدار…..
  • راهنمای جامع …..
  • نقشه راه ……
  • از شر فلان چیز خلاص شو

و کلی کلمه دیگه که به خلاقیت و موضوع شما بستگی داره!

 

شاه کلید اصلی تیتر نویسی!

تمام تکنیک‌هایی که در این مقاله گفته شد، از پیش تعیین شده بودند! مهمترین عامل برای جذاب کردن تیتر، خلاقیت خود شماست. شما باید با توجه به موضوعی که دارید بهترین تیتر رو انتخاب کنید!

برای مثال من میخوام پنج تیتر پیشنهادی خودم رو برای یک مقاله که برای تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی نوشته شده رو بهتون بگم:

  1. 80 درصد از عسل‌های بازار طبیعی نیستند! راه تشخیص چیست؟
  2. 5 روش معجزه آمیز برای تشخیص عسل طبیعی از مصنوعی
  3. دروغ‌هایی که راجب عسل طبیعی به ما گفته اند!
  4. زنبور‌ها به ستوه آمدند! روش های تشخصی عسل طبیعی از مصنوعی! ( پیشنهاد برای پست اینستاگرام!)

و……

خلاقیت در تیتر نویسی

تفاوت تیتر زرد و تیتر خوب

برای فهمیدن تفاوت بین تیتر زرد و مناسب، ابتدا باید به بررسی شباهت ها بپردازیم! مهمترین شباهت، کلیک مخاطب روی هر دوی اونهاست! یعنی هر دوتاشون باعث جذب میشن اما به چه قیمتی؟

وقتی شما یک تیتر زرد بنویسید اما محتوای درست و اصولی نداشته باشید به مرور زمان از چشم مخاطب می افتید و گوگل انتقام مخاطب رو از شما میگیره!

طبیعتا هممون شاهد تیترهای زرد در اینستاگرام بودیم و هستیم! خاطره ایکه خودم از این تیترها دارم اینه که یک روز درحال تلف کردن وقتم با اینستاگرام گردی بودم که  با دیدن یک پست نفس اندر سینه ام حبس شد!

بالای عکس یک هنرمند خیلی دوست داشتنی روی یک کادر مشکی نوشته بودند: فوت کرد!

واقعا حس بدی بود اما وقتی پست رو دیدم نوشته بود: شمع 55 سالگی اش را فوت کرد!

حس و حالم بعد از خوندن ای کلمات عجیب بود! ترکیبی از خشم و تعحب و خوشحالی! خوشحال از زنده بودن هنرمند و عصبانیت از دست تولید کننده پست!

چطور به یک تیترنویس قهار تبدیل بشیم؟

  • مطالعه، مطالعه و بازهم مطالعه!

هر چه قدر کتاب و مقالات معتبر رو بخونید و تیترهاشون رو بررسی کنید بازهم کمه! انقدر تیتر ببینید و بخونید که یاد بگیرید. مطالعه باعث افزایش خلاقیت شما میشه!

  • تمرین، تمرین و بازهم تمرین!

از پارسا کاکویی شنیدم که برای نوشتن یک تیتر برای پست وبسایت یا اینستاگرام شما باید حداقل 25 تیتر روبنویسید و انتخاب کنید! شاید یکم سخت باشه اما می ارزه!

پس قدرت تمرین ونوشتن رو دست کم نگیرید و با نرم افزار word قهر نکنید!

 

اشتراک گذاری:
برچسب ها: تیتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

دسته‌ها
  • تولید محتوا
جستجو کنید
جستجو برای:
مشاوره تلفنی رایگان

درخواست مشاوره رایگان

[contact-form-7 404 "Not Found"]
09184855721

در صورت نیاز به مشاوره می توانید فرم را تکمیل نمایید و یا با ما در ارتباط باشید.

جستجو

جستجو با زدن Enter و بستن با زدن ESC